O owsiance to rzecz

9/22/2016

Zrobiło się zimno, więc ja, zmarzluch od samego rana myślę co ciepłego zjeść na śniadanie, poza kawą oczywiście :-).


Na śniadanie bardzo lubię „zielone”, ale gdy przychodzi chłód nie ma opcji na taki pierwszy posiłek. W związku z tym do akcji wkracza Pani Owsianka. Od jakiegoś czasu planowałam, aby owsianka znalazła się w stałym menu śniadaniowym (tak ze dwa lata), ale nie bardzo widziałam siebie rano stojącej przy garnku i mieszającej jego zawartość. Nastąpiła zmiana, gdy do życia mojej rodziny wkroczył  #Thermomix, stało się to trochę przypadkiem, o czym kiedyś napiszę. Z min praca jest prosta, wrzucam wszystkie składniki do Thermomixa, ustawiam czas i owsianka sama się robi.

Jesienią zachęcam Was do przejścia na śniadaniową dietę owiankową, bo nasz organizm trzeba ogrzać od środka, to naprawdę nie zajmuje dużo czasu, a daje energię już od samego rana.

Dzisiejsza propozycja jest totalnie spontaniczna, będzie to owsianka z tego co było w domu :-)). Raczej nie planuje posiłków, tylko wykorzystuje to co aktualnie mam do dyspozycji. 

Przechodząc do sedna sprawy, sezon owsiankowy uważam za otwarty i zapraszam do jego celebrowania.

Składniki:

60 g płatków orkiszowych
80 g ryżu
20 g płatków jaglanych
szczypta soli
10 g cukru brązowego
205 g mleka
130 g wody
30 g rodzynek

Wykonanie:

Wszystkie składniki umieść w naczyniu Thermomixa i ustaw 13 min./ 98°C/ obr. wsteczne 1,5. Czas gotowania zależy od tego jakiego ryżu użyjesz, ja dodałam paraboliczny, który ma dłuższy czas gotowania.  

Propozycja podania: owsiankę polej miodem, dodaj świeże owoce banany, nektarynkę...

Tą ilością owsianki nakarmiłam dwoje dorosłych i przedszkolaka.




od lewej cukier brązowy
i dalej wg ruchu wskazówek zegara: ryż, płatki orkiszowe
płatki jaglane - sklep Mixtus




gotowe po 13 minutach


świeże owoce polane miodem, idealne do owsianki

0 komentarze